Club Med luxusvitorlás

Jelen és jövő a hajózásban

A hajózás reneszánszát éli. Mind formailag, mind fontosságilag egyre jobban előtérbe kerül. Az emberek sokkal jobban vonzódnak a vitorlás hajókhoz, mint a nagy utasszállítókhoz, mert a látvány sokkal több kalandot ígér, mint egy „fém szörnyeteg”. Ebben a szellemben kezdték el újra építeni a régi formákat, modernizált változatban.

Szép péda erre az 1992-ben épült „Club Med” nevű luxusvitorlás amely a Földközi és a Karib tengeren cirkál. A hajó 187,2 méter hosszú 5 árbocos összesen 2500 négyzetméternyi vitorlafelülettel. Érdekessége, hogy az 5 árbocon 7 darab vitorla van. Az orrvitorlához hasonlóan a hátsó árbocon is van egy plusz ú.n. „besan” vitorla. 392 utas befogadására alkalmas a hajó.

Klasszikus két árbocos

1994-ben egy holland kapitány (Aent Kingma) egy klasszikus keresztvitorlás 2 árbocos brigget tervezett. A hajó, mely az 1850-es éveket idézi, az Aphrodite nevet kapta. 31 méter hosszú, 383 négyzetméternyi vitorlafelülete van. 32 utas befogadására tervezték. Az utazás érdekessége, hogy az utasok (bár luxuskabinokban laknak) részt vehetnek a vitorlás kezelésében, betekintést nyerve ezzel a régi idők tengerészéletébe.

Klasszikus 2 árbocos brigg
A Greenpeace Beluga II. hajója

Két különleges vitorlás 2003-ból

A 2003-as év két érdekességet is hozott vitorlásfronton. Az egyik a Greenpeace-nek épült kutatóhajó a Beluga II. 34 méteres hossza lehetővé teszi mind a folyóvízi, mind a tengeri és a part menti hajózást is. Különleges felépítésű, hiszen mindössze másfél árbocos, de 7 vitorlával összesen 342 négyzetméternyi felület feszül a szélnek.

A másik érdekesség egy Indonéz pinisiből (jellegzetes 2 árbocos Indonéz teherszállító hajó) épített hajó, amely kész állapotában megtévesztésig hasonlít egy kínai dzsunkára. Már modern technológiával készült, de megőrizve a régi formákat. A konstrukció tökéletesen sikerült, hiszen Pekingből hazajöttek vele tulajdonosaik Európába.

Indonéz pinisi - modern formában
Tom Perkins high-tech vitorlása

A következő hajó már a jövőt idézi. 2006-ban Tom Perkins építette ezt a csodát. Karbonszálas forgatható árbocokra szerelték a 2396 négyzetméternyi betekerhető vitorlázatot, amelyek könnyedén repítik akár 20 csomó felett is (30-35 km/h) a 88 méteres hajótestet.

Mind a vitorlázat, mind az árbocok számítógép vezéreltek és motoros működtetésűek. A hajó az ú.n. Dyna-Rigg, Wilhelm Prössl hamburgi mérnök találmánya. Külön érdekesség, hogy a 60-as évekből!!!

Szintén 2006-os építésű az első SkySail rendszerű hajó. A motor kiegészítéseként egy teleszkópárbocra erősített vontatósárkányt használnak. Tulajdonképpen úgy működik mint a kite csak kicsit nagyobban.

A Beaufort nevű hajó az első a sorban. A vitorlafelület 160 négyzetméter a kötél hossza 270 méter.

A Beaufort nevű SkySail rendszerű hajó
A 2007-es America’s Cup nyertes az Alinghi

Végezetül ejtsünk szót a jövő hajótestjeit építő, tesztelő, a hajók Forma-1-éről az „America’s Cup”-ról. 1851-óta létezik a verseny. Nevét az első versenyt megnyerő hajóról az America-ról kapta. 1992 óta homologizálták a hajókat, 24-25 méter közötti lehet a hajótest és 320-360 négyzetméter közötti lehet a vitorlázata. Ezekkel a paraméterekkel nem meglepő a 30 csomó (55 km/h) feletti menetteljesítmény. A képen a 2007-es nyertes az Alinghi látható.

A hajózásról készített sorozatom végére értem. Nincs más hátra, hogy jó szelet kívánjak mindenkinek aki úgy dönt kipróbálja ezt a műfajt. Akár versenyezni, akár túrázni vagy akár csak ismerkedni szeretnél a vitorlázással, írj bátran, segítünk.

Tandemugrás a Hungary Skydive csapatával - Ejtőernyőzz velünk!

Tandemugrást tervezel? A legjobb helyen jársz! Foglald le tademugrásod időpontját, akűr a következő hétvégére, éld át a szabadesés szabadságát, csodáld meg a világot egy olyan nézőpontból, amit talán még sosem láttál! Ha a tandemugrás árak érdekelnek, itt megtalálod.

Életre szóló élményben lesz részed, amit akár a barátaidnak is megmutathatsz majd, egy sör, vagy egy dupla adag franciakrémes mellett!

Hívj bennünket most a +36 20 349 7999 számon!

Tandemugrás és a drónok

Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy jön össze a tandemugrás és a drónok. Nos, a válasz egyszerű hiszen a tandemugrás és a drónozás is tekinthető hobbinak, de vannak akik magasabb szinten művelik ezeket tevékenységeket, sőt a drónozás már versenysporttá nőtte ki magát....

A búvárkodás története II.

A búvárkodás története a búvárok főbb felszereléseivel folytatódik. A technika fejlődésével egyre több és egyre használhatóbb eszközt fejlesztettek ki az egykori búvárok. A búvárkodás története: A búvármaszk Aki nézett már szabad szemmel a víz alatt, tudja, hogy...